Solo

Najważniejszą cechą muzyki pasterskiej jest wolność – pasterz-muzyk strzegący swojego stada dostosowuje wykonanie do okoliczności. Podobnie koncert Joszka Brody za każdym razem jest wydarzeniem zupełnie innym. Zawsze jednak jest próbą nawiązania relacji z publicznością, wymianą myśli i spojrzeń, chęcią odpowiedzi – poprzez muzykę – na oczekiwania słuchających. Udaje się to tylko artystom z powołania, ludziom, którzy rzeczywiście mają coś do przekazania innym i dla których scena jest najwłaściwszym miejscem. Joszko z pewnością do nich należy i choć na scenie znajduje się tylko on i jego instrumenty, za nim stoi wielowiekowa rodzinna tradycja gry na pasterskich instrumentach, połączona z pasją, talentem i doświadczeniem scenicznym. To one sprawiają, że solowe koncerty Joszka Brody gromadzą wielu słuchaczy i trzymają w napięciu od początku do końca.

Muzykowi towarzyszy na scenie jego niepowtarzalne instrumentarium: liść, słomka, trzcina, fujary (postna, sałaska, jedno-, pięcio- i sześciootworowa), gajdzica, koza podhalańska, gajdy istebniańskie, okaryny (kamienna i z gliny), drumle, drewniany róg pasterski, szofary (barani i z antylopy), róg węgierski, kopia ligawki kurpiowskiej wykonana z metalu (rzeźba Józefa Wilkonia), trąbita beskidzka prawie czterometrowej długości i inne.

Choć główne inspiracje muzyczne Joszka to dziedzictwo kulturowe Beskidów, swoją treścią koncert znacznie wybiega poza tradycyjne pojęcie muzyki góralskiej, to Word Miusic.

foto

film

audio

Zapraszamy wkrótce